Ripndip: Το καθαρόαιμο skate brand, που δεν παίρνει και τόσο στα σοβαρά τον εαυτό του!

 

 

 H Ripndip ιδρύθηκε το 2009, από τον skater Ryan O’ Connor, στο Orlando της Florida. Πως όμως κατάφερε ένα καθαρά skate/fashion brand να στεγάζεται σε έναν από τους πιο γνωστούς εμπορικούς δρόμους του LA , δίπλα από τα καταστήματα των Supreme & Diamond Supply, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα?

 

 

 Εν αρχή ήν το skate! Ο O’ Connor εμπνεύστηκε την ιδέα της σύστασης του brand κατά τη διάρκεια της παραμονής του σε μία skateboarding κατασκήνωση, όταν μία μέρα εκτύπωσε ένα αυτοκόλλητο το οποίο έγραφε “Rip N Dip”, το κόλλησε στη σανίδα του, κι όλοι άρχισαν να του ζητούν το ίδιο. Βλέποντας την αποδοχή που είχε αποκτήσει το λογότυπο και μόνο, προχώρησε στη δημιουργία t-shirt που έφεραν το logo “Rip N Dip”, και τα πουλούσε στους υπόλοιπους skaters της κατασκήνωσης για 10 μόλις δολάρια.

Το γεγονός αυτό βέβαια τράβηξε την προσοχή των υπεύθυνων της εγκατάστασης, οι οποίοι αποφάσισαν να διώξουν τον O’ Connor από την κατασκήνωση, μιας και δεν αποδέχτηκαν πως υπήρχε περισσότερο ενδιαφέρον και hype για τα αυτοσχέδια t-shirt του νεαρού Ryan παρά για το merch της ίδιας της επιχείρησης που τον φιλοξενούσε!

 Αυτό δεν τον αποθάρρυνε, καθώς αγόρασε τον δικό του εκτυπωτή, για να δημιουργήσει ζακέτες, φούτερ και t-shirts με το διακριτικό της Ripndip, στο γκαράζ του πατρικού του σπιτιού. Το κεφάλαιο που διέθεσε για την start up εταιρεία του, ήταν 500 δολάρια, δανεικά από τον πατέρα του. Το 2011, παίρνει την απόφαση να μετακομίσει στην Μέκκα της αμερικάνικης skate κουλτούρας, την Καλιφόρνια, και να μείνει αρχικά στο σπίτι ενός πολύ καλού του φίλου που είχε ήδη εγκατασταθεί στο LA κι είχε εξοικειωθεί με τους ρυθμούς της πόλης. Λόγω έλλειψης κεφαλαίου κι αδυναμίας αγοράς υφασμάτων και σχεδιαστικού εξοπλισμού, ο Ryan στην αρχή αγόραζε σε πολύ χαμηλή τιμή στοκ από άλλα καταστήματα ένδυσης, το οποίο μεταποιούσε και πουλούσε επίσημα πλέον με τη σφραγίδα της Ripndip.

 Ερχόμενος σε επαφή με άλλους δημιουργούς, έμαθε όλες τις διαδικασίες που έπρεπε να ακολουθηθούν για την διάδοση της νεοσύστατης εταιρείας του, όπως επίσης γνώρισε κάποια άτομα “κλειδιά” του χώρου που θα βοηθούσαν στο κομμάτι της παραγωγής και της διανομής των προϊόντων του.

Μία από τις συμβουλές  που ο O’ Connor ενστερνίστηκε κι ακολούθησε πιστά, ήταν πως για να εδραιωθεί στον χώρο του skate – fashion, σε μία πόλη που έσφυζε από urban αναφορές και boarding brands, έπρεπε να διαφοροποιηθεί. Κάτι το οποίο συνέβη όταν αποφάσισε να “λυθεί” σχεδιαστικά, και να παρουσιάσει στάμπες και μοτίβα που άγγιζαν τα όρια της προσβολής αλλά ήταν fun. Και κάπως έτσι γεννήθηκε ο θρυλικός γάτος, Lord Nermal, γνωστός για τις προκλητικές του χειρονομίες!

 Χρονιά ορόσημο αποτέλεσε το 2014 λοιπόν, κατά το οποίο η Ripndip κυκλοφορεί το πρώτο pocket t-shirt με τον Lord Nermal να ξεπροβάλλει διακριτικά από το τσεπάκι προτάσσοντας το μεσαίο του δάχτυλο, και γίνεται ανάρπαστο!

 

 

Όλη η σειρά των pocket t-shirts, που μέχρι και σήμερα αποτελούν τα best sellers της εταιρείας, εξαντλείται κι έτσι η Ripndip συζητιέται στους κύκλους της skate κοινότητας του LA ως το next big thing! Ο O’ Connor τότε συνειδητοποίησε πως το χιούμορ του θα είναι αυτό που θα τον καθιερώσει σαν δημιουργό παγκοσμίως.

 

Όπως έχει δηλώσει και ο ίδιος σε συνεντεύξεις του: “ H Ripndip έχει πλάκα, είναι αστεία και προφανώς δεν χρειάζεται να την παίρνετε στα σοβαρά! Όλα τα street wear σήματα εκεί έξω είναι σοβαρά. Εμείς φτιάχνουμε ρούχα για νέους. Οι νέοι έχουν πλάκα και προσωπικά θεωρώ πολύ πιο ευχάριστη διαδικασία να σχεδιάζω αστεία προϊόντα!”.

 Βέβαια δεν υπάρχει τίποτα το αστείο στην ανάπτυξη της Ripndip, υπάρχει όμως κάτι το πρωτότυπο. Ο O’ Connor δημιούργησε ένα τεράστιο, παγκόσμιο skate brand, με πολύ δυνατό online κατάστημα που εξυπηρετεί όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη, έχοντας μόνο ένα βασικό φυσικό κατάστημα στο LA, ακόμη ένα πρόσφατο στο Τόκυο και 22 υπαλλήλους σύνολο, την ίδια στιγμή που άλλα εφάμιλλα brands ανοίγουν το ένα κατάστημα μετά το άλλο σε όλο τον κόσμο. Γιατί λοιπόν ο O' Connor είναι τόσο φειδωλός στην εξάπλωση της εταιρείας του? Η απάντηση έρχεται από τον ίδιο: “ Ξεκίνησα ως αυτοχρηματοδοτούμενος και στην πορεία αποφάσισα πως αυτό θέλω να παραμείνω. Οποιδήποτε μεγάλο άνοιγμα απαιτεί δανεισμό κι αυτό σημαίνει αυτόματα ρίσκο για το brand. Όνειρο μου είναι η αυτονομία της Ripndip κι η διατήρηση των οικονομικών μέσων για την εξέλιξη των προϊόντων μας. Δεν με ορίζει καμία επεκτατική τάση, προτιμώ να ρίχνω όλα τα κέρδη πίσω στα ήδη κεκτημένα και να τα αναβαθμίζω συνεχώς!”

 

 

 

 

  Εν κατακλείδι, η Ripndip είναι ένα νεοσύστατο skate/fashion/street wear brand, το οποίο έχει καταφέρει όχι μόνο να εδραιωθεί στον χώρο προσφέροντας μονίμως άρτια και πρωτότυπα τόσο σχεδιαστικά όσο και ποιοτικά προϊόντα, αλλά και να παρουσιάσει μοναδικές συνεργασίες με εταιρείες όπως τη Teddy Fresh αλλά και την Ιαπωνική εταιρεία κατασκευής ερωτικών παιχνιδιών, Tenga. Είναι η περίτρανη απόδειξη πως καμιά φορά για να πετύχεις δεν χρειάζεσαι ούτε γνωριμίες, ούτε κάποια εξωφρενική χρηματοδότηση, παρά μόνο χαρά και αγάπη γι αυτό που θες να παρουσιάσεις στον κόσμο!

 

wearhouse team